Dagens Media

Dagens Media – för de som tar beslut om media och marknadsföring

Dagens Media skriver om medier och marknadsföring för beslutsfattare som vill följa utvecklingen inom medie- och kommunikationsbranschen. I vårt magasin och på våra digitala plattformar publicerar vi snabba nyheter, djupanalyserande artiklar och lyfter upp utmaningarna i dagens komplexa medielandskap.

Medierådgivare, marknadschefer och reklambyråer tycker att Dagens Media är det branschmedia som är mest utvecklande i deras yrkesroll, samt förknippar oss med medieköp. Det gör Dagens Media till det naturliga medievalet för de som vill nå annonsköparen i rätt redaktionell miljö.

postit1

Beslutsfattare inom medie- och marknadsinköp

63% har en avgörande roll i beslutsprocessen för inköp av reklam och marknadsföring. 26% utvärderar erbjudanden och lösningar.

rod1

Chefer och ledare

49% av läsarna har en chefsbefattning och/eller personalansvar, mot ca 26% av snittsvensken.

 

silv1

Digitala besökare dygnet runt

Våra digitala plattformar besöks dygnet runt av medieköpare och medierådgivare.

 

 

medie

Trendmedvetna och köpstarka

Läsarna är trendmedvetna och konsumtionsbenägna storstadsmänniskor som är mitt i livet och karriären. De tycker om starka varumärken och modern teknik.

melera1

Hög affinitet

44% av läsarna jobbar inom media- och reklambranschen och är en unik kombination av marknadschefer och mediebyråer.

blue1

Inflytelserika påverkare

De är starka påverkare vid inköp av kommunikation- och reklamtjänster, data och it, bank och värdepapper, bilar, rekrytering och mobiltelefoner.

69 000

Desktop, unika besökare / vecka, KIA-index 2018

41 000

Mobilt, unika besökare / vecka, KIA-index 2018

28 000

Tidningsläsare / utgåva, Orvesto Näringsliv 2017

41%

Har eget resultatansvar. 

 

Marknadschefer

Majoriteten av våra läsare jobbar som reklam- och marknadsansvariga. De jobbar främst inom media och reklam, följt av Data- och IT, utbildnings- och offentlig verksamhet och tillverkningsindustrin.

 

Källa: Orvesto Näringsliv 2017

Eget resultatansvar 41%
41
Chefsbefattning och/eller personalansvar 49%
49
Sitter i företagsledningen 30%
30
Stort eller avgörande beslutsinflytande 63%
63

Produkt- och prisinformation

Här hittar du detaljerad information om våra målgrupper, våra annonspriser samt utgivningsplaner för Dagens Media.

Kontakta oss redan idag!

Med Dagens Media kan ditt varumärke bygga en långsiktig relation med våra aktiva läsare alla veckans dagar, oavsett om det är i vårt magasin, på våra digitala plattformar eller uppskattade events.